התעלומה שנפתרה: ההתפילין האבודות מגבעת התחמושת שבו לבעליהן

קובי פינקלר No Comments on התעלומה שנפתרה: ההתפילין האבודות מגבעת התחמושת שבו לבעליהן
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ארבעים ושש שנים אחרי מלחמת ששת הימים והקרב העקוב מדם בגבעת התחמושת, אפפה תעלומה את מינהלת אתר גבעת התחמושת: למי שייך זוג תפילין שעל רקמת נרתיק התפילין מצויינים המילים י. ר. .

הסיפור מתחיל כאשר אחד מוותיקי הלוחמים של חטיבה 55 (משחררי ירושלים), הגיע לפני כחודש נרגש לגבעה ומסר למנהלי האתר הלאומי, ערכת תפילין שהוא מחזיק מאז ששת הימים.

לדבריו, מיד לאחר תום הקרבות בירושלים גדודו (28 של קצ'ה), הוקפץ להמשך משימות ברמת הגולן (פעילות שבוטלה בגין סיום הקרבות שם מהר מהצפוי) ורק בתום הפעילות חזרו להתארגנות וחברו לעיקר הציוד בפאתי ירושלים.

את ערכת התפילין הנושאת ריקמה ר"ת אישית בכיתוב י.ר. מצא באחד המערומים שכנראה נפלה מאחד התד"לים הלא מזוהים. למרות נסיונות רבים לשייכה למישהו מחבריו הלוחמים, לא נמצאו הבעלים.

הלוחם, לקח אותן עימו והן הוחזקו ללא שימוש בארון במשך 46 שנים.

על רקע הקמת היכל הנצחה בגבעה הופץ קול קורא בקרב הוותיקים והמשפחות השכולות לאיסוף פריטים אישיים של הנופלים, "אז נזכרתי בערכה" הוא מספר "וראיתי לנכון להפקיד אותה ובכך לסגור מעגל".

אחרי שההלת האתר פרסמה את הסיפור יצרה קשר בתו של מאבד התפילין שהתברר כי שמו הוא רפי ינאי. ינאי איבד את התפילין בזמן הלחימה וכעת בזכות הפרסום שבו התפילין לבעליהן.

תפילין 2



0 תגובות